U bent hier:

Datumdinsdag 4 mei 2021

4 mei 2021 - Herdenken in Oog in Al

Beste leden, beste wijkgenoten,

Op 4 mei, tijdens de Nationale Herdenking, herdenken wij allen die waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog. We staan stil bij de slachtoffers die oorlog maakt en hoe oorlog de vrijheid heeft afgenomen.

Herdenken kan op verschillende manieren. Het liefst doen we dat samen, met elkaar, centraal in de wijk, op het Beethovenplein. Rekeninghoudend met de huidige beperkingen en COVID-19 richtlijnen hebben we er voor gekozen dit jaar op een andere manier te herdenken.

Krans - samen creëren we een krans van bloemen: Dinsdag 4 mei

De Oranje- en Wijkvereniging Oog in Al roept wijkgenoten op om dit jaar veel bloemen te leggen bij het monument. Deze kunt u natuurlijk halen bij de lokale bloemist, maar daarnaast stellen we, als extra stimulans, bloemen beschikbaar. We hopen dat dit iedereen uitnodigt ter plaatste een bloem achter te laten en in de krans te schikken. De ondergrond voor deze krans ligt klaar bij het monument op het Beethovenplein.

Boodschap  – deel een wens of gedachte met elkaar: Zaterdag 1 mei t/m woensdag 5 mei

Iedereen heeft een eigen herinnering of gedachte. We willen iedereen vragen een boodschap, een zin, misschien een enkel woord, een wens, gedicht of gedachte te delen. U kunt hierbij ook stilstaan bij 5 mei, de dag van bevrijding en vrijheid. Daartoe stellen we beschrijfbare, houten ‘bedeltjes’ beschikbaar. Deze kunt u beschrijven en achter laten, d.w.z. ophangen op speciaal voor deze herdenking geplaatste panelen, bij het monument.

Wij wensen u een bijzondere herdenking toe. Dit jaar niet samen, maar hopelijk, op deze manier, toch ook niet alleen.